WULKANIZACJA
STACJA KONTROLI POJAZDÓW
MECHANIKA POJAZDÓW
O FIRMIE
PROMOCJE
Akcja Wiosna
Zrób przegląd - prezent gratis
Wiosenna wymiana opon
GALERIA
KONTAKT
+48 603 94 74 84
0
Tylko u nas!
Naprawisz auto, zrobisz przegląd
wymienisz opony
1
Sprzedaż opon i felg aluminiowych oraz stalowych
Profesjonalny, kompleksowy serwis ogumienia
Pompowanie kół azotem
Wymiana, wyważanie
Przechowywanie opon - 50zł za sezon
Prostowanie felg - felgi aluminiowe od 50zł
2
Profesjonalna Diagnostyka Komputerowa
odczytywanie i kasowanie błędów od 40zł
3
Serwis klimatyzacji
napełnianie i ozonowanie
4
Precyzyjna kontrola geometrii
ustawienie kół i osi pojazdów
od 100 zł
Czujnik TPMS

TPMS oznacza: Tyre Pressure Monitiring System (System monitorowania ciśnienia w oponach)

System który nieustannie monitoruje ciśnienie w  oponach i alarmuje kierowcę o każdej jego zmianie. Zmiany ciśnienia w oponach można wykryć bezpośrednio lub pośrednio, obydwie metody informują o spadku ciśnienia o 25%.

System bezpośredni

Każde koło posiada czujnik który stale monitoruje zmiany ciśnienia i temperatury koła. Każdy czujnik wysyła sygnał do komputera w samochodzie za pomocą połączenia bezprzewodowego. W Europie częstotliwość transmisji to 433 MHz.
W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia (zazwyczaj 25% mniej niż w normalnym ciśnieniu roboczym), kierowca ostrzegany jest przez systemu w samochodzie o wykryciu usterki.

Plusy

  • Bezpośredni system TPMS jest bardzo dokładny, wykrywa wahania ciśnienia od około 0,06 Bar-a.
  • Przebicie sygnalizowane jest nawet w trakcie postoju.
  • W trakcie jazdy czujnik wysyła sygnały w przybliżeniu co 30 sekund, a podczas postoju przekazuje informacje co 20 do 30 minut, czujniki aktywują się ponownie do przesyłania informacji co 30 sekund po przekroczeniu 25 km/h

Minusy

  • Wysoka cena nowych czujników
  • Czujniki mają przybliżoną żywotność 6 lat lub 160,000 km.
  • Ryzyko uszkodzenia czujnika w trakcie wymiany opon
  • w nie których modelach samochodów żeby zamienić koła miejscami trzeba przeprogramować komputer

 

System pośredni

Pośredni system nie używa czujników TPMS, tylko współpracuje z czujnikami ABS i mierzy prędkość kół w pojeździe. System poprzez oszacowanie prędkości każdego koła, pracuje przy założeniu że niedostatecznie napompowana opona obraca się wolniej, powodując zainicjowanie ostrzeżenia o spadku ciśnienia w oponach.

Plusy

  • Brak czujnika TPMS który trzeba serwisować.
  • Nie ma ryzyka uszkodzenia w trakcie wymiany opon
  • Nie wymaga serwisowania ani specjalnych narzędzi

Minusy

  • Minusem tego systemu jest to że system nie podaje które koło ma usterkę a kierowca musi na podstawie kontroli ciśnienia w 4 kołach wywnioskować w którym jest usterka.
  • Po zaparkowaniu system nie może zidentyfikować ubytku powietrza w kole.
  • System jest nie dokładny.
  • System może być resetowany przez kierowcę bez uprzedniego ustawienia prawidłowego ciśnienia co może doprowadzić do uszkodzenia opony .

Kontakt

P.H.U. Auto-Service Jarosław Niżnikowski
ul. Słowackiego 99
95-040 Koluszki

Wulkanizacja
Stacja Kontroli Pojazdów
Mechanika pojazdów
O firmie
Promocje
Galeria

 

 

Nowoczesna Linia
Diagnostyczna

508 777 299
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-18.30
Sob. 8-15

Wulkanizacja
603 94 74 84
887 420 887
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-17
Sob. 8-13

W przypadku potrzeby wykonania usługi w godzinach od 17.00 do 18.00 należy skontaktować się telefonicznie w danym dniu nie później niż do godziny 13.00.

Naprawa pojazdów
887 420 887
887 320 887
603 94 74 84
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-17
Sob. 8-13

www.oponykoluszki.pl, www.skpkoluszki.pl, www.dobrymechanik-koluszki.pl, www.olejekoluszki.pl, www.geometriakoluszki.pl, www.klimatyzacjakoluszki.pl, www.diagnostykakoluszki.pl, www.autoczescikoluszki.pl