TPMS oznacza: Tyre Pressure Monitiring System (System monitorowania ciśnienia w oponach)
System który nieustannie monitoruje ciśnienie w oponach i alarmuje kierowcę o każdej jego zmianie. Zmiany ciśnienia w oponach można wykryć bezpośrednio lub pośrednio, obydwie metody informują o spadku ciśnienia o 25%.
System bezpośredni
Każde koło posiada czujnik który stale monitoruje zmiany ciśnienia i temperatury koła. Każdy czujnik wysyła sygnał do komputera w samochodzie za pomocą połączenia bezprzewodowego. W Europie częstotliwość transmisji to 433 MHz.
W przypadku wykrycia niskiego ciśnienia (zazwyczaj 25% mniej niż w normalnym ciśnieniu roboczym), kierowca ostrzegany jest przez systemu w samochodzie o wykryciu usterki.
Plusy
Minusy
System pośredni
Pośredni system nie używa czujników TPMS, tylko współpracuje z czujnikami ABS i mierzy prędkość kół w pojeździe. System poprzez oszacowanie prędkości każdego koła, pracuje przy założeniu że niedostatecznie napompowana opona obraca się wolniej, powodując zainicjowanie ostrzeżenia o spadku ciśnienia w oponach.
Plusy
Minusy
Kontakt
P.H.U. Auto-Service Jarosław Niżnikowski
ul. Słowackiego 99
95-040 Koluszki
Nowoczesna Linia
Diagnostyczna
508 777 299
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-18.30
Sob. 8-15
Wulkanizacja
603 94 74 84
887 420 887
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-17
Sob. 8-13
W przypadku potrzeby wykonania usługi w godzinach od 17.00 do 18.00 należy skontaktować się telefonicznie w danym dniu nie później niż do godziny 13.00.
Naprawa pojazdów
887 420 887
887 320 887
603 94 74 84
godziny otwarcia:
Pn.-Pt. 8-17
Sob. 8-13